Novinky | O Farnosti | Kalendář | Aktivity | P. Karel | Zpravodaj | Úvod

Farní charita

Liturgický kalendář

Dnes je: Pondělí, 4. listopadu 2024, 22:02


Následující měsíc » « Předchozí měsícčervna 2024
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Následující rok » « Předchozí rok» DNES «


Barva pozadí dne: žlutá = dnes, tmavší modrá = zvolený den.
Kliknutím na den se níže zobrazí informace o svátku v tomto dni.

Nastaveno: červen 2024


 Informace o svátku ve zvolený den -  Datum svátku:  Pátek, 28. června, 2024
Svátek má:  Lubomír

Liturgický svátek:  Památka sv. Ireneje, biskupa a mučedníka [Závazná památka]
Liturgické období:  Mezidobí, 12. týden v mezidobí
Liturgická barva:       červená
Liturgický cyklus:  B

  1.čtení:
  Žalm
  2.čtení:
  Evangelium

2 Král 25,1-12
Žl 137,1-2.3.4-5.6
-
Mt 8,1-4

Pro zobrazení textů zaškrtněte požadované texty
a klikněte na tlačítko » Zobrazit výběr « níže:

Info: červené písmo u volby *Doplňující text* znamená, že položka obsahuje text.

 Volba zobrazení liturgických textů: 
 Život světce   1. čtení   Žalm    VŠE 
 2. čtení   Evangelium   Doplňující text  
Vyberte si texty a klikněte na  » » »

Nejprve výše zvolte texty, které chcete zobrazit, uložit do souboru nebo vytisknout.
Žádný text nebyl vybrán !


Vytisknout text na tiskárně  » » »

Uložení textu do souboru .pdf

  Poslat kompletní texty na Váš mail

Liturgické texty jsou převzaty z Misálu Katolické církve.

Pozn.: Pokud v kalendáři objevíte chybu - prosím o zaslání popisu na e-mail - charita@farnoststrasnice.cz


LITURGICKÝ KALENDÁŘ
Pátek, 28. června, 2024

Liturgické období:  Mezidobí, 12. týden v mezidobí
Liturgická barva:  červená
Liturgický cyklus:  B

Svátek:
Památka sv. Ireneje, biskupa a mučedníka [Závazná památka]




Text 1.čtení:
2 Král 25,1-12

Juda byl odveden ze své země.
Události roku 587 př. Kr. znamenají pro vyvolený národ definitivní katastrofu. Král byl oslepen, jeho synové pobiti, Jeruzalém byl zničen, zbytek obyvatelstva odveden do Babylóna. Z hlediska náboženského života bylo největší pohromou vypálení jeruzalémského chrámu. Proto bylo v době po babylónském zajetí větší starostí navrátilců obnova chrámu a jeho kultu než obnova státnosti. O tom referují zejména biblické knihy Ezdráš a Nehemiáš.

Čtení z druhé knihy Královské.
Devátého roku Sidkijáhovy vlády desátého dne desátého měsíce přitáhl babylónský král Nabuchodonosor i všechno jeho vojsko na Jeruzalém, obklíčil ho a vystavěl kolem něho náspy. Tak bylo město obléháno až do jedenáctého roku krále Sidkijáha. Devátého dne čtvrtého měsíce, když se ve městě rozmohl hlad, že chudí lidé neměli co jíst, byl učiněn průlom do města. Tu se všichni bojovníci dali na útěk. Vyšli z města v noci cestou a branou, která byla mezi dvěma hradbami a vedla ke královské zahradě - Chaldejci měli totiž město obklíčeno - a dali se směrem k Arabě. Chaldejské vojsko však krále pronásledovalo a dostihlo jej na jerišských planinách; zatím se celé jeho vojsko rozprchlo a opustilo ho. Krále zajali a přivedli k babylónskému králi do Ribly. Ten s ním konal soud: Sidkijáhovy syny dal před jeho očima pobít. Sidkijáhovi pak dal vyloupat oči, svázal ho řetězy a přivedl do Babylóna. Sedmého dne pátého měsíce - bylo to devatenáctého roku babylónského krále Nabuchodonosora - přitáhl Nebuzardan, velitel tělesné stráže, který byl ve službách babylónského krále, do Jeruzaléma a zapálil Hospodinův dům, královský palác i všechny jeruzalémské domy a všechny paláce spálil ohněm. Jeruzalémské hradby kol dokola pobořilo chaldejské vojsko, které bylo s velitelem tělesné stráže. Zbytek obyvatelstva, který zůstal ve městě, zběhy, kteří utekli k babylónskému králi, zbytek lidu odvedl Nebuzardan, velitel tělesné stráže. Něco chudého venkovského lidu však zanechal velitel tělesné stráže jako vinaře a oráče.



Text žalmu:
Žl 137,1-2.3.4-5.6

Odp.: Ať se mi jazyk přilepí k patru, když na tebe nevzpomenu.
U babylónských řek, tam jsme sedali a plakali,
- když jsme vzpomínali na Sión.
- Na vrby toho kraje
- jsme zavěsili své citery.
Odp.
Neboť tam od nás žádali písně, ti kdo nás odvedli,
- kdo nás sužovali, od nás žádali, abychom se radovali:
- "Zpívejte nám ze siónských písní!"
Odp.
Jak bychom mohli zpívat Hospodinovu píseň
- v cizí zemi?
- Kdybych měl na tebe zapomenout, Jeruzaléme,
- ať mi zchromne pravice!
Odp.
Ať se mi jazyk přilepí k patru,
- když na tebe nevzpomenu,
- když nedám přednost Jeruzalému
- před každou svou radostí.
Odp.



Text 2.čtení:
-


Text evangelia:
Mt 8,1-4

Chceš-li, můžeš mě očistit.
Jakoby tato slova malomocného byla důvěryplnou reakcí jednoho ze zástupu, který užasl nad mocí Ježíšových slov a šel za ním (v. 1). Pro čtenáře horského kázání, který snad pochybuje nad uskutečnitelností jeho požadavků, pak mohou všechna následující uzdravující setkání s Ježíšem (Mt 8 - 9) být povzbuzením ke spolehnutí se na Ježíšovu moc.

Slova svatého evangelia podle Matouše.
Když Ježíš sestoupil s hory, šly za ním velké zástupy. Tu přišel jeden malomocný, klekl před ním a řekl: "Pane, chceš-li, můžeš mě očistit." Vztáhl ruku, dotkl se ho a řekl: "Chci, buď čistý." A hned byl od svého malomocenství očištěn. Ježíš mu pak řekl: "Ne abys někomu o tom říkal! Ale jdi, ukaž se knězi a obětuj dar, jak nařídil Mojžíš - jim na svědectví."



Doplňující text:




Liturgické texty jsou převzaty z Misálu Katolické církve.

www.farnoststrasnice.cz © 2009-2015